Εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις κατεβάζουν πλατφόρμες με παρέμβαση Κομισιόν

Την ψηφιακή "σάρωση" ιστότοπων για εντοπισμό  περιεχόμενου που προωθεί ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης, στο πλαίσιο του κορωνοϊού, ολοκλήρωσε η Κομισιόν και οι αρχές των κρατών μελών.

Ως αποτέλεσμα οι διαδικτυακές πλατφόρμες αναγκάστηκαν να κατεβάσουν εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις ή καταχωρήσεις προϊόντων. Η "σάρωση"- που πραγματοποιήθηκε από το Δίκτυο Συνεργασίας Προστασίας των Καταναλωτών (CPC) σε δύο μέρη: έναν υψηλού επιπέδου έλεγχο διαδικτυακών πλατφορμών και μια σε βάθος ανάλυση συγκεκριμένων διαφημίσεων και ιστότοπων που συνδέονται με προϊόντα με υψηλή ζήτηση λόγω του κορωνοϊού .

Οι Αρχές Προστασίας των Καταναλωτών συμμετείχαν στον έλεγχο υψηλού επιπέδου των πλατφορμών και ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις προσφορές που συνδέονται με προστατευτικές μάσκες και καλύμματα,τζελ απολύμανσης, κιτ δοκιμών καθώς και τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και προϊόντα εκτός τροφίμων με εικαζόμενες θεραπευτικές επιδράσεις που σχετίζονται με τον κορωνοϊο.

Σε 38 περιπτώσεις, οι αρχές του δικτύου CPC βρήκαν μια σειρά αμφισβητήσιμων προσφορών ή διαφημίσεων σχετικά με προϊόντα που προωθήθηκαν παραπλανητικά, ευρείες αξιώσεις ότι ένα προϊόν μπόρεσε να αποτρέψει ή να θεραπεύσει μόλυνση και υπερβολικές τιμές. Επιπλέον, αυτή η προβολή αποκάλυψε ότι οι αδίστακτοι έμποροι χρησιμοποιούν νέες αρπακτικές πρακτικές που καθιστούν πιο δύσκολο να εντοπιστούν, όπως "σιωπηρές αξιώσεις" για τη θεραπεία, προϊόντων με εικόνες ή γραφικές απεικονίσεις ή ακόμη και σκόπιμα ορθογραφικά λάθη για την αποφυγή αυτόματων φίλτρων που βασίζονται σε κείμενο.

Συνολικά, η Google έχει αποκλείσει ή καταργήσει πάνω από 80 εκατομμύρια διαφημίσεις που σχετίζονται με τον κορωνοϊό (παγκοσμίως), το eBay έχει αποκλείσει ή καταργήσει περισσότερες από 17 εκατομμύρια καταχωρίσεις από την παγκόσμια αγορά που παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. και η Amazon παρατήρησε μείωση κατά 77% στον εβδομαδιαίο αριθμό καταχωρίσεων νέων προϊόντων με αξιώσεις που σχετίζονται με τον κορωνοϊό σε σύγκριση με τον Μάρτιο.

Το εύρος της σάρωσης περιελάμβανε 268 ιστότοπους, 206 εκ των οποίων επισημάνθηκαν για περαιτέρω έρευνα για πιθανές παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας για τους καταναλωτές.

Ογδόντα οκτώ ιστότοποι περιείχαν προϊόντα με ισχυρισμούς εικαζόμενης θεραπείας ή πρόληψης

Τριάντα ιστότοποι περιείχαν ανακριβείς ισχυρισμούς σχετικά με την έλλειψη προϊόντων.

Είκοσι τέσσερις ύποπτοι ιστότοποι μετέρχονταν αθέμιτων πρακτικών και είχαν υπερβολικές  τιμές

Επίσης σε 39 περιπτώσεις η τιμή πώλησης και η τιμή μονάδας δεν εμφανίστηκαν με σαφήνεια και ευανάγνωστο τρόπο. Επιπλέον, οι αρχές παρατήρησαν ότι δεν δόθηκαν στους καταναλωτές σαφείς και περιεκτικές πληροφορίες για όλες τις σχετικές πτυχές, όπως η ταυτότητα του εμπόρου (σε 58 ιστότοπους), η γεωγραφική διεύθυνση του ιδρύματος του εμπόρου (σε 62 ιστότοπους) ή η επαφή του εμπόρου λεπτομέρειες (σε 58 ιστότοπους).

Η Κομισιόν επικαιροποίησε σήμερα τις συμβουλές της στους καταναλωτές και κάλεσε τις πλατφόρμες να παραμείνουν σε εγρήγορση και να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους να κάνουν καταγγελίες.

Δειτε Επισης

Πυροβολισμοί στα ΚΤΕΛ Κηφισού-Ένας τραυματίας
Χριστοδουλίδης: Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση του πολιτισμού
Πράσινο φως για μαλλί άφρο και ράστα στους χώρους εργασίας ανάβει η Γαλλία
Απειλητικό μήνυμα Ισλαμικού Κράτους προς Δύση-«Να πλήξουμε τους σταυροφόρους στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και το Ισραήλ»
Προτεραιότητα η επανέναρξη συνομιλιών για λύση Κυπριακού, λένε οι ΥΠΑΜ Ελλάδας-Κύπρου
Κάθειρξη 19 ετών ζήτησε ο εισαγγελέας στη Γαλλία για τον «βιαστή του Tinder»-«Είναι επικίνδυνος, κατέστρεψε 17 ζωές»
Συνελήφθη στα κατεχόμενα άτομο για «παραβίαση ιδιωτικής ζωής»
Οι Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν επαναφέρουν τον δημόσιο λιθοβολισμό των γυναικών
Μεγαλώνει ο κύκλος των συλλήψεων για τις πλαστές άδειες οδήγησης αλλά και διαμονής στην ΚΔ
Τα συγκλονιστικά ηχητικά μηνύματα Ρωσίδας στα social την ώρα της επίθεσης στη Μόσχα-«Σας αγαπώ, αντίο»