Το θωρηκτό Αβέρωφ πάει για επισκευή - ενα πλοίο-μουσείο 106 ετών

Σύμβολο των αγώνων της ανεξαρτησίας της Ελλάδας, το θωρηκτό «Αβέρωφ», είναι το μοναδικό, «εν ζωή», πολεμικό πλοίο που συμμετείχε ενεργά στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους και ολοκλήρωσε την αποστολή που ανέλαβε το 1912 στο Αιγαίο, συμμετέχοντας πανηγυρικά το 1945 στους πρώτους εορτασμούς της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Μητέρα Ελλάδα».

Αυτές τις μέρες ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ρυμουλκήσεως του πλοίου από το Τροκαντερό Παλαιού Φαλήρου στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά, που έχει σαν στόχο εκτενείς εργασίες συντηρήσεως στο Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», στα ύφαλα και στα εξωτερικά καταστρώματά του καθώς και στοχευμένες αναβαθμίσεις εσωτερικών χώρων.

Το πλοίο-μουσείο, Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» θα «ανέβει» στη δεξαμενή των ναυπηγείων για τις εργασίες συντηρήσεως και τις λοιπές εργασίες, με εκτιμώμενη διάρκεια των εργασιών τους δύο μήνες. Για το σύνολο των εργασιών που θα πραγματοποιηθούν στο πλοίο το ΠΝ έχει εξασφαλίσει χορηγίες που θα καλύψουν μέρος των αναγκών προμήθειας υλικών και παροχής υπηρεσιών. Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» δέχεται ετησίως 60.000 επισκέπτες, Έλληνες και ξένους, εκ των οποίων οι 25.000 είναι μαθητές, αριθμός που βαίνει συνεχώς αυξανόμενος.

Σύμφωνα  με το ΓΕΝ «Ο δεξαμενισμός του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» είναι επιτακτικός καθώς και η εκτέλεση εργασιών συντήρησης για την ασφαλή πλευστότητά του, προκειμένου να διατηρηθεί ο ρόλος του, ως πλωτό μνημείο της Ελληνικής Ναυτικής Ιστορίας».

Η ιστορία ενός θρυλικού πλοίου

«Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», το Θωρηκτό της νίκης, είναι το «ζωντανό» Ιερό μας Κειμήλιο που από την παραλαβή του έως σήμερα δεν υπέστειλε από τον ιστό του την Ελληνική Σημαία, αποτελώντας έτσι το μοναδικό κομμάτι Ελληνικής επικράτειας που παραμένει ελεύθερο αδιαλείπτως τα τελευταία 106 χρόνια, διδάσκοντας Ελληνική Ναυτική Ιστορία, εθνική υπερηφάνεια, ακάθεκτη ορμητικότητα και αξιοπρέπεια. Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ενσαρκώνει μια ακατάλυτη πορεία στους αιώνες, μια συνεχή πάλη με τους εχθρούς της πατρίδας και το υγρό στοιχείο.

Η απόκτηση του πραγματοποιήθηκε με δωρεά του εθνικού Ευεργέτη Γεώργιου ΑΒΕΡΩΦ κατά το 1/3 του συνολικού κόστους του, ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου και από έρανο των απανταχού Ελλήνων, εντός και εκτός Ελλάδας.

Είναι το πλοίο που αποτέλεσε τεχνολογικό επίτευγμα της εποχής του και συνετέλεσε καταλυτικά στη νίκη των Ελλήνων κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, καταναυμαχώντας τον Οθωμανικό Στόλο στις ναυμαχίες της ΕΛΛΗΣ (03 Δεκεμβρίου 1912) και της ΛΗΜΝΟΥ (05 Ιανουαρίου 1913), υπό την χαρισματική ηγεσία και την επιδέξια ναυτοσύνη του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη.

Παρά το γεγονός ότι αναφέρεται ως θωρηκτό, είναι θωρακισμένο καταδρομικό, κλάσης ΠΙΖΑ (ήταν ακριβές αντίγραφο του ιταλικού θωρακισμένου καταδρομικού «Pisa» που είχε ναυπηγηθεί το 1907 με βάση σχέδιο του ναυπηγού Ιωσήφ Ορλάντο), το οποίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Oρλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας την περίοδο 1908 - 1911, και εντάχθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό.

 

Δειτε Επισης

Στόλτενμπεργκ: Δεν είναι πολύ αργά για να κερδίσει η Ουκρανία τον πόλεμο
Παρασκηνιακές συνεννοήσεις Ισραήλ-Τουρκίας για τουρκικό ανθρωπιστικό στολίσκο στη Γάζα
BINTEO: Τύπος πήγε σε πλυντήριο αυτοκινήτων το Cybertruck της Tesla και το μετάνιωσε
Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών
Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Αναβρασμός στα αμερικανικά πανεπιστήμια με εκατοντάδες συλλήψεις-Τεταμένες κινητοποιήσεις κατά του πολέμου στη Γάζα
Κάλεσε την Τουρκία να αρπάξει την ευκαιρία, βλέπει διάθεση από Γερμανία για πιο πρωταγωνιστικό ρόλο ο ΠτΔ
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Στεφάνου: Διαχρονική η στήριξη ΑΚΕΛ στα αιτήματα των πολύτεκνων
Λήστεψαν έξι γυναίκες μέσα σε μια ημέρα στη Λεμεσό-Συνελήφθησαν δυο 21χρονοι