Οι 5 χειρότερες χρονιές στην ιστορία της αεροπλοΐας

Δυστυχώς ο πλανήτης έγινε το Σάββατο το πρωι  για ακόμη μία φορά μάρτυρας μιας πολύνεκρης αεροπορικής τραγωδίας.  Μιας τραγωδίας που είχε ως αποτέλεσμα 224 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, ανάμεσα σε αυτούς και 25 παιδιά.
Η ιστορία έχει δείξει πως ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς δεν είναι άλλο, από το αεροπλάνο, ωστόσο το μέγεθος της καταστροφής κάθε φορά που σημειώνεται ένα αεροπορικό δυστύχημα είναι τόσο μεγάλο, που παγώνει όλο τον πλανήτη.
Ποια όμως ήταν η φονικότερη χρονια στην ιστορία της αεροπλοΐας; Σύμφωνα με τα στοιχεία του planecrashinfo.com το 1972 ήταν η χρονιά που βάφτηκε με το περισσότερο αίμα, μετρώντας συνολικά 2.370 θύματα σε 105 συνολικά αερορικά δυστυχήματα (κάποια μεγάλα και κάποια μικρά) σε όλο τον κόσμο.  
Δεύτερη χρονιά, όπως δείχνει και ο παρακάτω πίνακας, το 1973, όπου ο πλανήτης θρήνησε 2.023 ανθρώπους σε συνολικά 91 αεροπορικά δυστυχήματα. Ακολουθεί το 1985 με 2.010 νεκρούς σε 74 δυστυχήματα, με τέταρτο στον κατάλογο το 1974  με 1.989 νεκρούς σε 86 δυστυχήματα και πέμπτο το 1996 με 1.845 νεκρούς σε 81 δυστυχήματα.

 

Τα τρία φονικότερα δυστυχήματα στην ιστορία της παγκόσμιας αεροπλοΐας

 

Πρωτο στον μακάβριο κατάλογο το δυστύχημα που σημειώθηκε στις 27 Μαρτίου του 1977. Δύο αεροσκάφη της KLM και της Pan Am είχαν κάνει εκτροπή προς Τενερίφη στα Κανάρια Νησιά, λόγω μίας βομβιστικής επίθεσης στο αεροδρόμιο του Λας Πάλμας. Μετά από μια παρατεταμένη καθυστέρηση, τα δύο αεροπλάνα είχαν εντολή να εισέλθουν στους αεροδιαδρόμους. Το αεροπλάνο της KLM ήταν έτοιμο για απογείωση, ενώ το αεροπλάνο της Pan Am ήταν ακόμα στο διάδρομο. Στο αεροδρόμιο επικρατούσε πυκνή ομίχλη, όταν το αεροπλάνο της KLM ξεκίνησε την απογείωση χωρίς άδεια από τον πύργο ελέγχου, κι ενώ το αεροπλάνο της Pan Am βρισκόταν ακόμη στον αεροδιάδρομο. Το αεροπλάνο της KLM χτύπησε το αεροπλάνο της Pan Am, την ώρα που απογειωνόταν με αποτέλεσμα και τα δύο αεροσκάφη να τυλιχθούν αμέσως στις φλόγες. Όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο της KLM (234 + 14 πλήρωμα) σκοτώθηκαν, ενώ από την Pan Am έχασαν τη ζωή τους 326 + 9 πληρώματος από τους συνολικά 396 επιβαίνοντες.

Στις 12 Αυγούστου του 1985 ένα αεροσκάφος της Japan Airlines με 524 επιβαίνοντες απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία. Σαράντα πέντε λεπτά μετά την απογείωση χάνεται από τα ραντάρ. Λίγο αργότερα τα συντρίμια του εντοπίζονται σε μία βουνοκορφή κοντά το χωριό Ουένο της Ιαπωνίας. Οι μετέπειτα εξετάσεις κατέδειξαν πως κατά τη διάρκεια που το αεροσκάφος βρισκόταν στα 23.900 πόδια, αποκολλήθηκε η ουρά του με αποτέλεσμα οι πιλότοι να χάσουν κάθε δυνατότητα ελέγχου του υδραυλικού του συστήματος και αυτό να χάσει ύψος και να συγκρουστεί πάνω στο βουνό, οδηγώντας στο θάνατο 520 άτομα. Περαιτέρω εξετάσεις για τα αίτια του δυστυχήματος οδήγησαν τους εμπειρογνώμονες στο συμπέρασμα πως σε μία τελευταία επισκευή που έγινε στο σημείο που αποκολλήθηκε, η όλη διαδικασία ήταν ελλειπής με αποτέλεσμα το τραγικό τέλος της πτήσης της Japan Airlines.


Στις 12 Νοεμβρίου του 1996 δύο αεροπλάνα συγκρούονται στον αέρα 17 χιλιόμετρα δυτικά του Νέου Δελχί. Το αεροσκάφος της Saudi Arabian Airlines είχε μόλις απογειωθεί από το Νέο Δελχί ανεβαίνοντας στα 14.000 πόδια, ενώ άλλο αεροσκάφος της Kazakhstan Airlines ακολουθούσε πορεία προσγείωσης, κατεβαίνοντας κάτω από το ύψος που του είχε δοθεί από τον πύργο ελέγχου. Κανένα από τα δύο αεροσκάφη δεν ήταν εφοδιασμένο με εναέριο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης. Η έκθεση των Ινδών για το ατύχημα απέδωσε την τραγωδία στην αποτυχία εκ μέρους του πληρώματος της Kazakhstan Airlines να κατανοήσει την όλη κατάσταση λόγω έλλειψης επαρκούς γνώσης της αγγλικής γλώσσας, ενώ σημαντικός παράγοντας αποτέλεσε και το λάθος του πληρώματος να συνεχίσει την κάθοδο κάτω από το όριο που τους είχε δοθεί από τον πύργο ελέγχου.

 

 

Ο κατάλογος για το 2015
Μέχρι στιγμής το έτος που διανύουμε έχει καταγράψει συνολικά 16 αεροπορικά δυστυχήματα, με συνολικό αριθμό θυμάτων 697, και φονικότερο αυτό που σημειώθηκε χθες στο Όρος Σινά της Αιγύπτου.
 

Δειτε Επισης

Το Mall με τις αντίκες που πηγαίνει από γενιά σε γενιά από το 1978 και κρατά ζωντανή την ιστορία
«Δεν μιλούσα, δεν περπατούσα, με έκαναν μπάνιο… Πλέον είμαι συνεχώς στο σπίτι»
«Ίσως το πρωί να μην μπορεί να σηκωθεί από το κρεβάτι, να έχει πόνους σε όλο το σώμα»
«Δεν χρειάζονται πολεμικά ανακοινωθέν, ''έχασε ή νίκησε'' τη μάχη ένα παιδί… Γιατί κατάφεραν να αγωνιστούν»
Αυτός ήταν 28 και εκείνη 17... «Ερωτευμένοι για 62 χρόνια, η αγάπη μας δεν φθάρηκε ποτέ»
Η σοπράνο που τραγουδά για σαράντα χρόνια στη Σχολή Τυφλών-«Εάν δεν ήμουν εδώ, δεν ξέρω τι θα έκανα»
Ποιος είναι ο twenty three; Ο Κύπριος καλλιτέχνης του δρόμου που συνδυάζει το παλιό με το σύγχρονο
Ο ράφτης στην παλιά Λευκωσία που επιμένει παραδοσιακά-Η τέχνη του κουστουμιού και η γνωστή πελατεία
Το... κρυμμένο μουσείο της Coca Cola του Μάριου στην Ακρόπολη-«Ζούμε για το “82” και μία Coca Cola»
Η αυτοδίδακτη ζωγράφος που διατηρεί μαγαζάκι με χειροποίητα στην καρδιά του Παλαιχωρίου (pics)