Ο γύρος του κόσμου με 20 ευρώ την ημέρα

Πριν από μερικές ημέρες, ο 30χρονος (15/09/1985) Κωνσταντίνος Κουσιαππής από την Μοσφιλωτή, καβάλα σε μια μοτοσικλέτα, ξεκίνησε ένα μακρύ ταξίδι. Σκοπός του, όπως σημειώνει ο ίδιος στον ΡΕΠΟΡΤΕΡ, είναι να περάσει «μέσα από 40 (και περισσότερες) ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των Βαλκανίων, και κάποιες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, και αν τα καταφέρω να φθάσω μέχρι την Ισλανδία». Η διαδρομή δεν είναι απόλυτα καθορισμένη. Ο Κωνσταντίνος επέλεξε στους χάρτες διάφορα σημεία που θέλει να επισκεφθεί και σημαντικούς δρόμους που θεωρεί ότι ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να οδηγήσει. Όλα ξεκίνησαν από τη δίψα του για να ταξιδέψει. «Νομίζω ότι ο καθένας από εμάς θέλει να ταξιδέψει και να δει τον κόσμο. Απλά όλοι φοβούνται το άγνωστο και επιζητούν την ασφάλεια του σπιτιού ή της κοινότητας όπου διαμένουν. Η δίψα που είχα για να ταξιδέψω με έφερε σε θέση να μην έχω τέτοιου είδους κολλήματα», σχολιάζει.
 


Τέσσερα χρόνια προηγουμένως
Η απόφαση πάρθηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Γύρισε από τις σπουδές –πτυχιούχος Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης από το Α.Τ.Ε.Ι. Πατρών– και άρχισε να βάζει λεφτά στην άκρη για ένα μάστερ. Βλέποντας την αγορά εργασίας να καταρρέει και μην μπορώντας να εκμεταλλευτεί το πτυχίο του, εργάστηκε για λίγο διάστημα ως σερβιτόρος. «Σκέφτηκα ότι θα ήταν χαζό να δώσω υπερδιπλάσιο ποσό για ένα μάστερ το οποίο θα με καθήλωνε σε ένα γραφείο, αν και εφόσον θα έβρισκα δουλειά, αφού αυτό που ήθελα ήταν να δω τον κόσμο», αναπολεί, φανερώνοντας τον ενθουσιασμό του γι’ αυτό το ταξίδι. Δεν τον αγχώνει καθόλου. Εξάλλου, οργανώθηκε πολύ καλά και προετοιμάστηκε κατάλληλα. «Μόλις μπήκε η πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων, όλα ήταν παρελθόν», επισημαίνει με έμφαση.
 


Δεν είχε προηγουμένως μοτοσικλέτα
Μαθαίνοντας την ιστορία του Κωνσταντίνου, υποθέσαμε ότι η τρέλα του για τη μοτοσικλέτα κρατάει από όταν ήταν πολύ μικρός. Κι όμως όχι. Μοτοσικλέτα απέκτησε μετά την απόφασή του για το ταξίδι, αφού ήθελε ένα μέσο με το οποίο να μπορεί να πηγαίνει όπου θέλει. Έτσι, άρχισε το ψάξιμο στο διαδίκτυο και τυχαία βρήκε έναν τύπο που είχε κάνει τον γύρο του κόσμου με μια μοτοσικλέτα τη δεκαετία του ’80. Αυτό ήταν. Μετά από τρεις μήνες, πούλησε το αυτοκίνητό του και πήρε μια μηχανή, την οποία αγόρασε έξι χιλιάδες ευρώ. «Από τότε έγινε τρόπος ζωής, κυκλοφορώ χειμώνα-καλοκαίρι με μηχανή. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς μοτοσικλέτα», σημειώνει, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα μέσο το οποίο σου δίνει όλη την ελευθερία που θες. «Κινείται γρήγορα, είναι οικονομικό μέσο και πάνω απ’ όλα σε αφήνει εκτεθειμένο. Αν βρέχει θα βραχείς, και αν κάνει ζέστη θα ιδρώσεις, αν περάσεις από μια αγορά θα νιώσεις τις μυρωδιές και τα αρώματα και φυσικά πάει σε μονοπάτια και μπαίνει σε στενά σοκάκια που δεν μπορεί να χωρέσει ένα αυτοκίνητο. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά με ένα αυτοκίνητο. Η μοτοσικλέτα σε κάνει να νιώθεις το ταξίδι». Επιπλέον, με τη μοτοσικλέτα νιώθει πιο κοντά στους ανθρώπους, οι οποίοι τον πλησιάζουν για να μιλήσουν μόλις σταματήσει, κάνοντας περισσότερες γνωριμίες στην πορεία του ταξιδιού του. Η μοτοσικλέτα είναι μια Honda Transalp, 700 κυβικών εκατοστών, και συγκαταλέγεται στην κατηγορία on/off ή adventure, όπως αποκαλείται τα τελευταία χρόνια. Επέλεξε αυτή τη μοτοσικλέτα, μιας και μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε χωματόδρομους, λόγω του ύψους και των αναρτήσεών της. Θεωρείται μεσαίου μεγέθους λόγω της μηχανής της. Ο Κωνσταντίνος δεν ήθελε μια τεράστια μηχανή των 1000+ κυβικών εκατοστών, διότι οι μεγάλες μηχανές απαιτούν πιο πολύ καύσιμο και είναι αρκετά πιο βαριές. «Ο κόσμος έχει την εντύπωση ότι χρειάζεσαι μια μεγάλη μηχανή για να κάνεις ένα τέτοιο ταξίδι. Αν κάνεις μια μικρή έρευνα στο ίντερνετ, θα δεις ταξιδιώτες που έχουν περάσει από τη Σαχάρα με πολύ πιο μικρές μηχανές. Γενικά η άποψή μου είναι ότι όσο πιο απλό είναι το όχημα, τόσο πιο δύσκολα χαλάει, και επισκευάζεται πολύ πιο εύκολα και πιο φθηνά», μας λέει.



20 ευρώ την ημέρα
Το μπάτζετ του είναι περιορισμένο, κάτι που τον φοβίζει ότι πιθανόν να μην μπορέσει να δει όσα θέλει. Ξοδεύει περίπου 20 ευρώ την ημέρα μαζί με τα έξοδα της βενζίνης. Ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι το ποσό είναι μικρό, αλλά, όπως εξηγεί, «σε ένα τέτοιο ταξίδι κινείσαι μία στις τρεις μέρες κατά μέσο όρο. Άρα, αν εκμεταλλευτείς σωστά τις ελεύθερες κατασκηνώσεις, τότε είναι εφικτό». Για διανυκτέρευση, πέρα από τις ελεύθερες κατασκηνώσεις, υπάρχει και η επιλογή των οργανωμένων κατασκηνώσεων, που κοστίζουν 3-4 ευρώ, αλλά και των hostels, στα οποία μέσα σε ένα δωμάτιο μπορεί να υπάρχουν και 10 κρεβάτια. Εξ όσων μας είπε, δείχνει προτίμηση στις κατασκηνώσεις.
Όσον αφορά το φαγητό του, δοκιμάζει όλες τις τοπικές κουζίνες της κάθε χώρας που επισκέπτεται, αποφεύγοντας τα εστιατόρια και αναζητώντας φθηνές και σπιτικές λύσεις σε τοπικά μαγειρεία. Δεν θα αποφύγει να φάει και μακαρονάδα που θα μαγειρέψει μόνος του και θα κοστίζει 1-2 ευρώ. Γι’ αυτό τον λόγο τύπωσε και κάποια μπλουζάκια, ώστε αν κάποιος απολαμβάνει το ταξίδι μέσω των ενημερώσεων και των βίντεο που δημοσιεύει, να μπορεί να συνεισφέρει.


Η ιστοσελίδα και οι χορηγοί
Το θέμα των χορηγών του ταξιδιού προέκυψε στην πορεία της οργάνωσης. Αρχικά έφτιαξε την ιστοσελίδα (www.ridegaia.com), όπου μοιράζεται με όσους το επιθυμούν τις εμπειρίες του από το ταξίδι. Τότε όμως αυξήθηκε το μπάτζετ, αφού η ιστοσελίδα χρειάζεται κάποιο ποσό για ενοικίαση. Ως εκ τούτου, πήρε την απόφαση να βρει χορηγούς προκειμένου να προστατεύσει το μπάτζετ του. Απευθύνθηκε σε διάφορες επιχειρήσεις, στην Κύπρο και στο εξωτερικό, και όπως αναφέρει δεν βρήκε αρνητική στάση για να επιχορηγήσουν το εγχείρημά του. «Αναγνώρισαν ότι είναι κάτι διαφορετικό και κάτι πρωτόγνωρο για τα κυπριακά δεδομένα και με στήριξαν και τους ευχαριστώ πάρα πολύ», σημειώνει. Η Chr. Kapodistrias & Sons Ltd τού έδωσε όλα τα λιπαντικά για το ταξίδι, συμπεριλαμβανομένων και των δύο μεγάλων σέρβις. Η εταιρεία P. Pallikaras Ltd τον εξόπλισε με τον φωτογραφικό εξοπλισμό που χρησιμοποιεί για να καταγράφει τις διάφορες στιγμές του ταξιδιού, τις οποίες ανεβάζει στην ιστοσελίδα του και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από την Κυπριακή Ακαδημία Μοτοσικλέτας βοηθήθηκε ώστε να μάθει τα μυστικά της οδήγησης εκτός δρόμου και διάφορα τεχνικά θέματα όσον αφορά βλάβες στον δρόμο. Η Vp Racing Fuels Cyprus τού παραχώρησε κάποια ακριβά εργαλεία και διάφορα ανταλλακτικά και εξαρτήματα. Υποστηρικτής της προσπάθειάς του είναι η EuSouth&East Motorcycle Journeys, μέσω της οποίας κατατοπίστηκε σε σχέση με τους χάρτες και τα σημεία ενδιαφέροντος, αφού ο ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι βετεράνος του αθλήματος. Το livetrips.gr κοινοποιεί στα διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης όλες τις ανταποκρίσεις, μέσω της εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί. Από τη Λέσχη Μοτοσικλετιστών Λευκωσίας «ΛΗΔΡΑ», στην οποία ο Κωνσταντίνος είναι και μέλος, του έχουν δοθεί σημαντικές συμβουλές και πληροφορίες για διαδρομές σε χώρες που τα μέλη της Λέσχης έχουν επισκεφτεί, αλλά και πολλή δύναμη και ψυχολογική υποστήριξη.

Email: ridegaia.com@gmail.com
Web: www.ridegaia.com
FB: www.facebook.com/ridegaia
Instagram: www.instagram.com/ridegaia
Twitter: www.twitter.com/ridegaia
Youtube: https://www.youtube.com/user/Koumparos48

Δειτε Επισης

BINTEO: Συγκίνησαν οι ολυμπιονίκες ζωής-Αγωνίστηκαν και αποθεώθηκαν στο ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου
Η Λούλλα έκανε Κόσμο της το κυπριακό φαγητό και το μοιράζεται με όλο τον κόσμο
Το Mall με τις αντίκες που πηγαίνει από γενιά σε γενιά από το 1978 και κρατά ζωντανή την ιστορία
«Δεν μιλούσα, δεν περπατούσα, με έκαναν μπάνιο… Πλέον είμαι συνεχώς στο σπίτι»
«Ίσως το πρωί να μην μπορεί να σηκωθεί από το κρεβάτι, να έχει πόνους σε όλο το σώμα»
«Δεν χρειάζονται πολεμικά ανακοινωθέν, ''έχασε ή νίκησε'' τη μάχη ένα παιδί… Γιατί κατάφεραν να αγωνιστούν»
Αυτός ήταν 28 και εκείνη 17... «Ερωτευμένοι για 62 χρόνια, η αγάπη μας δεν φθάρηκε ποτέ»
Η σοπράνο που τραγουδά για σαράντα χρόνια στη Σχολή Τυφλών-«Εάν δεν ήμουν εδώ, δεν ξέρω τι θα έκανα»
Ποιος είναι ο twenty three; Ο Κύπριος καλλιτέχνης του δρόμου που συνδυάζει το παλιό με το σύγχρονο
Ο ράφτης στην παλιά Λευκωσία που επιμένει παραδοσιακά-Η τέχνη του κουστουμιού και η γνωστή πελατεία