Ποντάρουν στα κόμματα βάζοντας πίεση στον Χαμπιαούρη οι εκπαιδευτικοί

Συνέχεια στον κύκλο επαφών τους με τα πολιτικά κόμματα έδωσαν σήμερα οι συνδικαλιστικές οργανώνεις των εκπαιδευτικών, ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ, στη σκιά του τέλματος στο οποίο έχει περιέλθει ο διάλογός τους με το Υπουργείο Παιδείας και της απόφασής τους για υλοποίηση των μέτρων που αποφάσισαν να λάβουν στις 23 Ιουλίου.
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σπαζοκεφαλιά για δυνατούς λύτες η άρση του αδιεξόδου στην εκπαίδευση
 
Οι τρεις συντεχνίες συναντήθηκαν σήμερα με την ΕΔΕΚ και το Κίνημα Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, με την ΕΔΕΚ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Κινήματος Μαρίνο Σιζόπουλο, να μεταφέρει προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις την πρόθεσή του για ανάληψη μεσολαβητικής προσπάθειας προς την κατεύθυνση και του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για την εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης.
 
Υπενθυμίζεται πως χθες οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών είχαν συνάντηση με ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ, ενώ στο στάδιο διευθέτησής της βρίσκεται συνάντησή τους με το Κίνημα Αλληλεγγύη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:Δεκανίκι από ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ στους εκπαιδευτικούς  

 
Οι συντεχνίες
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με την ΕΔΕΚ, και μιλώντας εκ μέρους και των τριών συντεχνιών, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκρατούς ανέφερε πως αυτό το οποίο επιχειρήθηκε από την πλευρά των συνδικαλιστικών οργανώσεων είναι να ενημερώσουν πλήρως τον Μαρίνο Σιζόπουλο για όλα όσα έχουν διαμειφθεί από τις 2 Ιουλίου που έχει ξεσπάσει η σοβαρή αυτή κρίση μέχρι και σήμερα.
 
«Ενημερώσαμε επίσης για τις θέσεις μας. Έχουμε επιδώσει συγκεκριμένο υλικό μέσα από το οποίο επιχειρούμε τεκμηριωμένα, με σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο, να δώσουμε απαντήσεις για όλα αυτά τα οποία θέτει η άλλη πλευρά και όλα αυτά τα οποία ακούγονται στο δημόσιο διάλογο», είπε ο κ. Σωκράτους.
 
Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ εξήγησε πως η μεσολαβητική προσπάθεια που προτίθεται να αναλάβει ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ κινείται στη βάση τριών αξόνων, οι οποίοι-όπως σημείωσε- κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
 
«Ευχόμαστε αυτή η προσπάθεια ή η όποια άλλη προσπάθεια να ευοδωθεί, γιατί όλοι ενδιαφερόμαστε για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης. Όσο και αν ακούγονται διαφορετικές απόψεις, νομίζω ότι όλοι πρέπει τουλάχιστον να εστιάσουμε στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, μέσα από μια σωστή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία θα αξιολογηθεί σε κάποια στιγμή για να δούμε και τα αποτελέσματά της», είπε ο κ. Σωκράτους.
 
 «Εμείς ως εκπαιδευτικές οργανώσεις», συνέχισε, «δηλώνουμε για μια ακόμα φορά την ετοιμότητά μας να συμμετέχουμε σε όλη αυτή την προσπάθεια όπως το έχουμε πράξει».

Ο Μ. Σιζόπουλος
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ, ανακοινώνοντας την πρόθεσή του να αναλάβει μεσολαβητική προσπάθεια προς την κατεύθυνση και του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για την εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης, υπέδειξε πως κατά την άποψη του κόμματος, αυτή πρέπει να στηρίζεται πάνω σε τρεις άξονες, ως εξής:  
 
Πρώτο: Θα πρέπει να υπάρχει ένας διάλογος για την εξεύρεση λύσης όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών, ώστε να υπάρχει ομαλή έναρξη των εργασιών το νέο εκπαιδευτικό έτος.
 
Δεύτερο: Θα πρέπει επί του παρόντος να υπάρξει παροπλισμός των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και να υπάρξει εποικοδομητικός διάλογος ανάμεσα στις δυο πλευρές με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτής λύσης, τόσο προς όφελος των εκπαιδευτικών όσο και του εξορθολογισμού από την πλευρά της Κυβέρνησης των οικονομικών δαπανών. Αλλά με γνώμονα, ως επί το πλείστον, και των δυο πλευρών- όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ- το καλώς νοούμενο συμφέρον του δημόσιου σχολείου και κυρίως της εκπαίδευσης και των μαθητών.
 
 Τρίτο: Την ανάγκη για άμεση έναρξη ενός εποικοδομητικού και καλά δομημένου διαλόγου ανάμεσα στις εκπαιδευτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, κυρίως το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο την ολοκλήρωση μιας σωστής, εύρυθμης και αποδοτικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία να τεθεί στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, να καλύπτει ολόκληρο το φάσμα της παιδείας και να αρχίζει από την προδημοτική εκπαίδευση και να ολοκληρώνεται μέχρι την ανώτερη και την ανώτατη εκπαίδευση.
 
Οι Οικολόγοι
Ο πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων, Γιώργος Περδίκης, μιλώντας μετά τη συνάντηση του με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις,  επισήμανε πως ο διάλογος για την παιδεία βρίσκεται σε πολύ κρίσιμη φάση, εκφράζοντας την ελπίδα να ξεπεραστούν οι δυσκολίες και  το αδιέξοδο.
 
«Αλλά για να επιτευχθεί αυτό», συνέχισε, «πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθούν οι αποφάσεις της Κυβέρνησης, οι οποίες έχουν δημιουργήσει τετελεσμένα».
 
«Η Κυβέρνηση πρέπει να αλλάξει στάση σε σχέση με τις θέσεις του εκπαιδευτικού κόσμου και πρέπει να ακολουθήσει τις θεσμοθετημένες διαδικασίες οι οποίες υπάρχουν και έχουν δοκιμαστεί για την επίλυση εργασιακών θεμάτων», επισήμανε.
 
«Απ’ εκεί και πέρα», συμπλήρωσε ο κ. Περδίκης, «είπαμε στους κύριους συνδικαλιστές ότι εμείς θεωρούμε ότι υπάρχει εναγή εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου, θέματα που έχουν να κάνουν με τις απαλλαγές και τα οποία πρέπει να συζητηθούν για το καλό της παιδείας και των παιδιών».
 
«Συμφωνούμε με τους εκπαιδευτικούς ότι πρέπει να τεθεί μαζί με όλα και το θέμα των απαλλαγών», τόνισε, για να καταλήξει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να ξεχωρίζει τις απαλλαγές από τις αποσπάσεις, αλλά τα δύο (απαλλαγές και αποσπάσεις) πρέπει να τεθούν ταυτόχρονα στην ίδια συζήτηση, όπως και άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με τον διδακτικό χρόνο.
«Είναι γι’ αυτό», υπέδειξε ο Γιώργος Περδίκης, «που πρέπει να γίνει μια ορθολογιστική συζήτηση γύρω από αυτά τα ζητήματα των τριών κατηγοριών των απαλλαγών, τα οποία βεβαίως μπορεί να θεωρηθούν από κάποιους ως συνδικαλιστικά κεκτημένα, ωστόσο είναι ώρα να εξετάσουμε αν αυτά τα κεκτημένα αν είναι τελικά προς το συμφέρον των παιδειών, της παιδείας αλλά των ίδιων των εκπαιδευτικών». Η συζήτηση αυτή, είπε χαρακτηριστικά, πρέπει να γίνει πέραν από οποιεσδήποτε αγκυλώσεις και ετσιθελική συμπεριφορά.
 
«Η εντύπωση που έχουμε», συνέχισε ο Πρόεδρος των Οικολόγων, «είναι ότι η Κυβέρνηση δεν έκανε τους καλύτερους χειρισμούς, ούτε και ο Υπουργός Παιδείας προσωπικά, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σε πολύ κρίσιμα θέματα και κινδυνεύουν να μην ανοίξουν τα σχολεία.» Αν κάτι τέτοιο συμβεί, την κύρια ευθύνη θα την ο Υπουργός Παιδείας, είπε ο κ. Περδίκης, και όχι οι εκπαιδευτικοί, ούτε τα παιδιά και οι γονείς.
 
Απευθυνόμενος προς τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Περδίκης είπε ότι θα μελετηθούν από το Κίνημα Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών τα στοιχεία που τους έδωσαν οι εκπαιδευτικοί, θα αναζητηθεί και η άποψη του Υπουργείου, και εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί λύση στο ζήτημα για το καλό της παιδείας και των παιδιών.
 
Καταλήγοντας, ο Γιώργος Περδίκης υπογράμμισε ότι η ισοπέδωση οποιασδήποτε επαγγελματικής τάξης, επειδή υπάρχουν προβλήματα σε ορισμένες μονάδες στην συγκεκριμένη επαγγελματική τάξη και η υποτίμηση των εργαζομένων είναι ένας πολύ κακός σύμβουλος για την επίλυση προβλημάτων.
 
«Δεν ισχυρίζεται κανένας ότι οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην Αρία φυλή, αλλά δεν μπορεί κανένας να δεχτεί ότι οι εκπαιδευτικοί είναι άχρηστοι. Αν ήταν αυτό πραγματικότητα», είπε, «τότε αχρηστεύεται όλη η δημόσια εκπαίδευση. Αυτή η άποψη δεν βοηθά καθόλου στο να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει».

Δειτε Επισης

Μη διενέργεια ελέγχου σε όλες τις περιπτώσεις εσόδων της ΓΔ Ανάπτυξης διαπιστώνει η Ελεγκτική
BINTEO: Μαθητής συγκινεί... Ξυρίζει το κεφάλι του για να συμπαρασταθεί σε καρκινοπαθή καθηγήτρια
Αναμένει ανακοινώσεις από Υπουργεία για τα ενοίκια σε βιοτεχνικές ζώνες η Επ. Εσωτερικών
Aύξηση κατά 5,5% των υπό κυπριακή σημαία πλοίων ανακοίνωσε η Υφ. Ναυτιλίας
Ζήτησαν άμεσες λύσεις στη νοσηλεία και φροντίδα ασθενών με μεταμόσχευση ήπατος στην Επ. Υγείας
Παρεμβαίνει το Υπουργείο Οικονομικών για να πληρωθούν οι υπάλληλοι του ΡΙΚ
Αυτά είναι τα πέντε μέτρα της Κυβέρνησης για την ακρίβεια-Οριζόντια επιδότηση για ρεύμα, εφάπαξ για καύσιμα
Απαντά στα περί ξηλώματος των δημοσίων νοσοκομείων το Υπ. Υγείας-«Προωθούμε την αναβάθμιση τους»
Με τη συμμετοχή 400 ποδηαλτών/τριών αρχίζει την Παρασκευή το Cyprus Gran Fondo
Έκκληση ΟΣΑΚ για ενεργοποίηση ιατρικού προφίλ στο λογισμικό ΓεΣΥ