Η Ιρλανδία που δείχνει το δρόμο και η Κύπρος που… παρεξέκλινε της πορείας της

Με τριτοκοσμική χώρα μοιάζει η Κύπρος χωρίς τις κάμερες ελέγχου ταχύτητας στους δρόμους, οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά τα τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα. 

Πολλές φορές έγινε αρκετή συζήτηση για την ανάγκη χρήσης καμερών στους δρόμους έτσι ώστε να επιτευχθεί μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, όμως εβδομάδα με εβδομάδα θρηνούμε γονείς, αδελφούς, παιδιά, νεαρούς και ηλικιωμένους στην άσφαλτο χωρίς ακόμα να γίνει το αποφασιστικό βήμα, για τοποθέτηση φωτοεπισήμανσης στους δρόμους.

Η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες, αν όχι η μόνη χώρα στην Ευρώπη, που δεν έχει εφαρμόσει ακόμα το συγκεκριμένο μέτρο. 

Πήγε περίπατο ο στόχος 2020

Παρότι φαίνεται ανέφικτος ο στόχος του 2020 κατά τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει, για μείωση 50% στα θανατηφόρα δυστυχήματα, η τροχαία χρειάζεται άμεσα λύσεις που θα της λύσουν τα χέρια και θα βοηθήσουν τουλάχιστον να μειωθεί το φαινόμενο των θανατηφόρων δυστυχημάτων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Eurostat η Κύπρος έχει από τις μικρότερες μειώσεις στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη την τελευταία επταετία, δηλαδή από το 2010 μέχρι το 2017.

Συγκεκριμένα από τα 73 θανατηφόρα που καταγράφηκαν το 2010, το 2016 έπεσαν στα 54, για να αυξηθούν το 2017 σε 62. Καταγράφεται λοιπόν μείωση 12 τοις εκατό, η οποία είναι και η πέμπτη χειρότερη από τις χώρες της Ευρώπης. Πρώτη στο μαύρο αυτό πίνακα είναι η Μάλτα η οποία αντί μείωσης παρουσίασε αύξηση 46 τοις εκατό το 2017, σε σχέση με το 2010. Ακολουθούν η Ολλανδία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο με μείωση, ένα τοις εκατό, πέντε τοις εκατό και επτά τοις εκατό αντίστοιχα.

 

Αλλά....

Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει να προσμετρηθούν όμως άλλοι δύο πολύ σημαντικοί παράμετροι. Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι και οι τρεις χώρες που παρουσίασαν μείωση μικρότερη από την Κύπρο, είχαν σχεδόν τα μισά θανατηφόρα απ' ότι η χώρα μας. Η Ολλανδία παραδείγματος χάρην από τα 32 που κατέγραψε το 2010, έπεσε μόλις στα 31 το 2017, ενώ η Σουηδία από τα 28 έπεσε στα 25 και η Βρετανία από τα 30 στα 27.

Η δεύτερη παράμετρος αφορά τον πληθυσμό αυτών των χωρών. Η Βρετανία με πληθυσμό 60 εκατομμύρια έχει μόλις 27 θανατηφόρα, ενώ η Ολλανδία και Σουηδία έχουν επίσης πολλαπλάσιο πληθυσμό από την Κύπρο με λιγότερα δυστυχήματα.

Δείχνει το δρόμο η Ιρλανδία

Η Ιρλανδία είναι μια χώρα που πρόσφατα χρησιμοποίησε φωτοεπισήμανση στους δρόμους, όμως τα ευρήματα της Eurostat δείχνουν ότι έχουν επιτευχθεί δραστικά αποτελέσματα.Από τα 47 θανατηφόρα του 2017 οι Ιραλνδοί πέτυχαν μείωση 25 τοις εκατό και έπεσαν στα 33 για το 2017.

Τη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη για τα τροχαία καταγράφει η Ελλάδα με 41 τοις εκατό και η οποία είναι η πιο κοντινή στο στόχο του 2020. Από τα 112 θανατηφόρα του 2010 η Ελλάδα σχεδόν έχει καταφέρει να φτάσει την Κύπρο αφού πέρυσι κατέγραψε 69 θανάτους στην άσφαλτο.

«Κάνουμε έκκληση…»

Σε επικονωνία που είχε ο REPORTER με το Βοηθό Αρχηγό Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρη Ευρυπίδου για τα τεκταινόμενα μετά τα απανωτά θανατηφόρα δυστυχήματα έκανε εκ νέου έκκληση στους οδηγούς για ασφαλή οδήγηση. Όπως εξήγησε η χρήση ζώνης ασφαλείας για τους οδηγούς οχημάτων όπως και κράνους για τους μοτοσυκλετιστές  αλλά και η τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας είναι πολύ σημαντικά για αποφυγή τροχαίων δυστυχημάτων, όπως είπε. 

Εξήγησε για πολλοστή φορά ότι οι οδηγοί πρέπει να περιορίσουν την ταχύτητα τους κατά την οδήγηση και να μην οδηγούν υπό την επήρρεια αλκοόλ.

Κληθείς να απαντήσει για τα μέτρα που λήφθηκα είπε ότι «από την Παρασκευή έχουν μετατεθείστην τροχαία πενήντα άτομα από το γραφειακό προσωπικό, ενώ άλλοι πενήντα θα έρθουν σήμερα από τους νέους αστυνομικούς της Αστυνομικής Ακαδημίας».

Όσον αφορά τα σοβαρά τροχαία σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα είπε ότι η χώρα μας παρά τη διαφαινόμενη αύξηση ή σταθερότητα στα θανατηφόρα δυστυχήματα έχει επιτύχει τη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Πρέπει συνέχισε «να καλλιεργηθεί στον κόσμο οδική συνείδηση, ενώ είναι εξίσου σημαντική η εφαμρογή της φωτοεπισήμανσης στους δρόμους, η οποία θα βοηθήσει στην προσπάθεια της Αστυνομίας».

Τραγικά τα νούμερα

Τραγικά είναι μάλιστα τα νούμερα των τροχαίων δυστυχημάτων την τελευταία πενταετία από το 2013 μέχρι το 2017 όπου προκλήθηκαν συνολικά 5,203 οδικές τροχαίες συγκρούσεις, που αφορούσαν θανατηφόρα τροχαία, σοβαρά αλλά και με ελαφρά τραυματίες.

Εκτός από τους 245 νεκρούς που είχαμε την τελευταία 5ετια, άλλα 4,948 άτομα τραυματίστηκαν, εκ των οποίων τα 2,045 σοβαρά, ενώ τα υπόλοιπα ελαφρά.

Δειτε Επισης

Οι ΗΠΑ κατηγορούν την Κίνα για υποστήριξη της Ρωσίας στον πόλεμο κατά της Ουκρανίας-«Παρέχετε όπλα, δεν είστε ουδέτεροι»
Άκυρο Βουλής για αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων και αορίστου χρόνου-«Γάγγραινα και βόλεμα ημετέρων»
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Ανατροπή στο Ανώτατο της Ν. Υόρκης-Ακύρωσε την καταδίκη του Χάρβεϊ Γουάινστιν γιατί «δεν είχε δίκαιη δίκη»
Αιχμές στην Επ. Εσωτερικών για έλλειψη διαβούλευσης στα ν/σ Περί Αλλοδαπών και Μετανάστευσης
Οι αγωνιστές ΕΟΚΑ 1955-1959 καταγγέλλουν το Υφ. Πολιτισμού για «θέμα γλώσσας» στη Μπιενάλε
Στις 3232 οι υποψηφιότητες για τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης-Δείτε αναλυτικά ανά δήμο και επαρχία
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Χάος στα αεροδρόμια της Βρετανίας, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος-Ατελείωτες ουρές
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ