Υπερσύγχρονο το Ramform Hyperion, παλιό αλλά «κάνει δουλειά» το Barbaros

Παράλληλες έρευνες ανατολικά της Κύπρου εκτελούν τις τελευταίες ώρες το μισθωμένο από την Κυπριακή Δημοκρατία Ramform Hyperion την ίδια ώρα που το Barbaros πραγματοποιεί έρευνες νότια της Αμμοχώστου.

Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει NAVTEX σύμφωνα με την οποία το νεότευκτό και υπερσύγχρονο Ramform Hyperion θα πραγματοποιεί θαλάσσιες έρευνες στην Κυπριακή ΑΟΖ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.

Από την άλλη πλευρά η Τουρκία με παράνομη NAVTEX που εκδόθηκε από τον σταθμό της Αττάλειας δέσμευσε την θαλάσσια περιοχή που εκτείνεται από τον Απόστολο Ανδρέα μέχρι την πόλη της Αμμοχώστου για υποθαλάσσιες έρευνες από το Barbaros μέχρι τα μέσα Ιουνίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ένα από τα πιο υπερσύγχρονα ερευνητικά το Ramform Hyperion

To Ramform Hyperion έφτασε στο Λιμάνι Λεμεσού το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής. Το νεότευκτο καράβι που ανήκει στην PGS εταιρεία νορβηγικών συμφερόντων, αφού πέρασε από τους απαραίτητους ελέγχους στην Σιγκαπούρη αφίχθηκε στο Λιμάνι της Λεμεσού απ΄ όπου επιβιβάστηκε όλο το τεχνικό προσωπικό το οποίο θα διεξάγει τις τρισδιάστατες έρευνες στα οικόπεδα της Κυπριακής ΑΟΖ.

Το Ramform Hyperion θεωρείται το καμάρι της PGS αφού είναι εξοπλισμένο με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα καλύτερα τα ερευνητικά – σεισμογραφικά πλοία.

Το σεισμογραφικό αποκτήθηκε έναντι 270εκ. δολαρίων και μπορεί να λειτουργεί ταυτόχρονα σεισμογραφικά καλώδια μήκους 10 χιλιομέτρων καλύπτοντας κατά την πλεύση του απόσταση 1500 μέτρων σε πλάτος.

Από την άλλη το Barbaros που εκτελεί παράνομες έρευνες Νότια της Καρπασίας χρησιμοποιεί εξοπλισμό παλαιότερης γενιάς και διαθέτει περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση με Ramform Hyperion.

Μέχρι το 2013 το Barbaros Hayreddin Pasa  ονομαζόταν Polarcus Samur και ανήκε στην εταιρεία Polarcus. Το 2013 το καράβι πωλήθηκε στην Εταιρεία Τουρκικών Πετρελαίων και μετονομάστηκε.

«Κάνει» την δουλειά του με το παραπάνω

Το τουρκικό καράβι πραγματοποιεί έρευνες σε μικρότερη ακτίνα απ΄ το μισθωμένο πλοίο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην ουσία όμως αυτό δεν ανησυχεί την Τουρκία αφού στην πράξη κάνει την δουλειά του με το παραπάνω, ανεβάζοντας το θερμόμετρο της τουρκικής προκλητικότητας στα ύψη. Σε συνδυασμό με την έκδοση παράνομων NAVTEX από τον σταθμό της Αττάλειας και την καθημερινή παραβίαση του ελληνικού FIR, δοκιμάζουν τις αντοχές των Κυβερνήσεων Κύπρου και Ελλάδας.

Δείτε πιο κάτω συνοπτικά τα χαρακτηριστικά των δύο πλοίων

Ποιος ήταν ο Barbaros Hayreddin Pasa  

Για την ιστορία ο Barbaros Hayreddin Paşa, (1478 –1546) ήταν ναύαρχος ελληνικής καταγωγής της οθωμανικής αυτοκρατορίας και κουρσάρος των ακτών της Μπαρμπαριάς (σημερινής Αλγερίας).

Ο Χαϊρεντίν γεννήθηκε στη Λέσβο και ο πατέρας του ήταν σπαχής ονόματι Γιακούπ και η μητέρα του ελληνίδα χριστιανή από τη Λέσβο, ονόματι Κατερίνα. Αρκετοί ιστορικοί θεωρούν πιθανό ότι και ο πατέρας του ήταν Έλληνας Γενίτσαρος και καταγόταν  από τα Γιαννιτσά.

Ο Μπαρμπαρόσα θεωρείται ο κατεξοχήν οργανωτής του οθωμανικού στόλου, στον οποίο κατείχε τον βαθμό του ναυάρχου. Αργότερα έγινε σουλτάνος του Αλγερίου και τελικά Μπεϊλέρ Μπέης (Αρχιμπέης) του Αιγαίου, ένα από τα μεγαλύτερα οθωμανικά αξιώματα.

Δειτε Επισης

Κάλεσε την Τουρκία να αρπάξει την ευκαιρία, βλέπει διάθεση από Γερμανία για πιο πρωταγωνιστικό ρόλο ο ΠτΔ
Στεφάνου: Διαχρονική η στήριξη ΑΚΕΛ στα αιτήματα των πολύτεκνων
«Κομβικό» το δημοψήφισμα για σχέδιο Ανάν λέει ο Τατάρ και παραπέμπει στο «όραμα» των δύο κρατών
Άκυρο Βουλής για αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων και αορίστου χρόνου-«Γάγγραινα και βόλεμα ημετέρων»
Αιχμές στην Επ. Εσωτερικών για έλλειψη διαβούλευσης στα ν/σ Περί Αλλοδαπών και Μετανάστευσης
Οι αγωνιστές ΕΟΚΑ 1955-1959 καταγγέλλουν το Υφ. Πολιτισμού για «θέμα γλώσσας» στη Μπιενάλε
Στις 3232 οι υποψηφιότητες για τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης-Δείτε αναλυτικά ανά δήμο και επαρχία
Ε/κ και Τ/κ κόμματα ενθαρρύνουν προσπάθειες επανέναρξης συνομιλιών για Κυπριακό
Απαντά στην καταχώρηση της αγωγής από τον Αναστασιάδη ο Δρουσιώτης-«Κίνηση πανικού και εκφοβισμού»
Ετοιμότητα ΕΦ για παροχή βοήθειας στην ΕΕ με κάθε δυνατό τρόπο στην αντιμετώπιση κρίσεων στο μέλλον