Τρίτη, 25 Ιουνίου, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button  Tweeter Header Button   Youtube Header Button Instagram Header Button
trans gif

Στην κορεάτικη ταινία «Παράσιτο» ο Χρυσός Φοίνικας του φεστιβάλ Καννών

  26/05/2019 13:24
Στην κορεάτικη ταινία «Παράσιτο» ο Χρυσός Φοίνικας του φεστιβάλ Καννών

Στην κορεάτικη ταινία «Παράσιτο» ο Χρυσός Φοίνικας του φεστιβάλ Καννών

  26/05/2019 13:24
Στην κορεάτικη, συγκλονιστική δραματική σάτιρα, «Παράσιτο» του Μπονγκ Τζουντ Χο, γύρω από μια φτωχή οικογένεια που διεισδύει στο πλούσιο σπίτι ενός βιομηχάνου και ανατρέπει τη ζωή τους, απονεμήθηκε τελικά ο Χρυσός Φοίνικας του φετινού 72ου Φεστιβάλ των Κανών. Ταινία που συνδυάζει το πολιτικό μήνυμα με στοιχεία των ταινιών τρόμου, με τον σκηνοθέτη, το πρώτο από την Κορέα που κερδίζει το μεγαλύτερο βραβείο των Κανών, να εξυμνεί, παραλαμβάνοντας το Χρυσό Φοίνικα τον ηθοποιό Σιλβέστερ Σταλόνε, το έργο των Γάλλων σκηνοθετών Ανρι-Ζορζ Κλουζό και Κλοντ Σαμπρολ, που έχουν επηρεάσει το δικό του έργο.
 
Ευχάριστη έκπληξη ήταν ο Χρυσός Φοίνικας καλύτερης ταινίας μικρού μήκους που κέρδισε η Ελλάδα,με την ταινία «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς» του Βασίλη Κεκάτου.
 
Η ταινία «Ατλάντικ», πρώτη σκηνοθεσία της Σενεγαλέζας ηθοποιού Μάτι Ντιόπ, που συνδυάζει μια ερωτική ιστορία με το δράμα των μεταναστών και με μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας, κέρδισε το Μέγα Βραβείο του φεστιβάλ, βραβείο όπως ανάφερε ο γνωστός Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Μάικλ Μουρ, που του το παρέδωσε, είχαν πάρει στο παρελθόν σκηνοθέτες όπως ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν και ο Τζόζεφ Μάνκιεβιτς (και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος). 
 
 
 Βραβεία πήραν και οι ταινίες «Πόνος και διασημότητα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ (βραβείο ερμηνείας στον Αντόνιο Μπαντέρας) και «Ο μικρός Τζο» (βραβείο ερμηνείας στην Έμιλι Μπίτσαμ), καθώς και στις ταινίες «Οι άθλιοι» του Λαμτζίδης Λι, «Μπακουράου» των Κλέμπερ Μεντόσα Φίλιο και Ζουλιάνο. Ντορνέλ και «Πορτρέτο ενός φλεγόμενου κοριτσιού της Σελίν Σιαμά (βραβείο σεναρίου). 
 
 
Με τους αδερφούς Νταρντέν να φεύγουν με το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία τους, «Ο νεαρός Αχμέντ». Όσο για την δοσμένη με χιούμορ και σουρεαλιστική ματιά ταινία «Πρέπει να είναι ο παράδεισος» του Παλαιατίνιου Ελία Σουλεϊμάν, αυτή περιορίστηκε σε ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής, αν και, τουλάχιστο δικαιώθηκε με το βραβείο καλύτερης ταινίας που απονέμουν οι κριτικοί   της FIPRSCI. 
 
 
Πάντως, η απονομή είχε και τις αδικίες της, με την επιτροπή του Μεξικανού σκηνοθέτη Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ιναρίτου να παραμερίζει σημαντικές με ταινίες όπως την κινέζικη «Η λίμνη με τις αγριόπαπιες» του. Τιάγκο Γινάν, η αγγλική «Sorry We. Issued You» του Κέντρο Λόουτς, «Ο προδότης» του Μάρκο Μπελόκιο ή «Πόνος και διασημότητα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ. 
 
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας