Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button  Tweeter Header Button   Youtube Header Button Instagram Header Button
trans gif

«Απόλλων και Υάκινθος» του Μότσαρτ σε σκηνοθεσία Α. Πάντζη από την Κρατική Όπερα & Μπαλέτο της Σόφιας

  13/05/2019 08:43
«Απόλλων και Υάκινθος» του Μότσαρτ σε σκηνοθεσία Α. Πάντζη από την Κρατική Όπερα & Μπαλέτο της Σόφιας

«Απόλλων και Υάκινθος» του Μότσαρτ σε σκηνοθεσία Α. Πάντζη από την Κρατική Όπερα & Μπαλέτο της Σόφιας

  13/05/2019 08:43
Ο Κύπριος σκηνοθέτης, Ανδρέας Πάντζης, κατόπιν πρόσκλησης του Πλάμεν Καρτάλοφ, Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Κρατικής Όπερας και Μπαλέτου της Σόφιας, σκηνοθετεί την όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, «Απόλλων και Υάκινθος», η οποία κάνει πρεμιέρα στις 16 Μαΐου με τον σκηνοθέτη να δηλώνει στο ΚΥΠΕ ότι επιθυμία του είναι να υμνήσει «την ομορφιά και τη φύση».
 
Όπως εξήγησε ο σκηνοθέτης, στη συγκεκριμένη όπερα, που είναι και η πρώτη ολοκληρωμένη του Μότσαρτ, πρωταγωνιστής είναι ο Απόλλωνας ο Θεός της αρμονίας, της μουσικής και του φωτός ο οποίος εμφανίζεται στην Λακωνία, γίνεται προστάτης της χώρας, θέλοντας από τη μια να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά, Μέλια και από την άλλη να είναι και εκλεκτός φίλος με τον αδελφό της και γιο του βασιλιά, Υάκινθο.
 
Το θέμα της όπερας, που εκτυλίσσεται σε τρεις πράξεις, είναι βασισμένο σε έναν αρχαίο ελληνικό μύθο, όπως αυτός παρουσιάστηκε από το Λατίνο ποιητή, Οβίδιο στο αριστούργημά του «Μεταμορφώσεις». Το λιμπρέτο έχει γράψει ο Ρούφινους Βιντλ.
 
«Για μένα η όπερα αυτή αναζητεί και υμνεί την ομορφιά, το αρχαιοελληνικό μέτρο, την ανθρώπινη κοινωνία και τη φύση. Ο Απόλλωνας ο Θεός του φωτός, της μουσικής και της τέχνης ερωτεύεται την ομορφιά στο πρόσωπο της Μέλιας και του Υάκινθου και αναζητεί την αρμονία και θέλει να την επιβάλει και να ενωθεί μαζί της», είπε ο Ανδρέας Πάντζης στο ΚΥΠΕ.
 
Πρόσθεσε ότι «μαζί με τους συνεργάτες μου προσπαθήσαμε να αναδείξουμε περισσότερο τα στοιχεία εκείνα της όπερας  που θα μπορούσαν να συγκινήσουν τον σύγχρονο άνθρωπο ενώ οι ερμηνευτές/ηθοποιοί είναι ντυμένοι κατά το αρχαιοελληνικό πρότυπο». Τα κοστούμια σχεδίασε η Ελενα Σόποβα.
 
Συμμετέχουν συνολικά οκτώ ηθοποιοί/τραγουδιστές και μικρή ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Βελιζάρ Γκέντσεφ. Ακολουθεί και δεύτερη παράσταση στις 18 του Μάη στην μικρή σάλα συναυλιών.
 
Προηγήθηκε η πρεμιέρα της γνωστής όπερας Μότσαρτ, «Ντον Τζοβάννι» έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος Μότσαρτ για την φετινή σεζόν στην Κρατική Όπερα της Σόφιας ως έχει μέχρι τώρα ο προγραμματισμός.
 
Ο κ. Πάντζης δήλωσε ότι η αρχική ιδέα όταν αποδέχθηκε την πρόταση για συνεργασία ήταν για την παρουσίαση του έργου «Ο Καλός Στρατιώτης» του Ρώσου συνθέτη, Ιγκόρ Στραβίνσκι (1882 – 1971), ενός από τα τρία πιο γνωστά μπαλέτα του, ωστόσο, αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω του υψηλού κόστους πνευματικών δικαιωμάτων που οι κληρονόμοι του απαιτούσαν για ερμηνεία ενώπιον κοινού του συγκεκριμένου έργου.
 
Ερωτηθείς για τα μελλοντικά του σχέδια, ο Ανδρέας Πάντζης είπε ότι ετοιμάζει ντοκιμαντέρ για τον σπουδαίο εν ζωή Κύπριο ποιητή, Μιχάλη Πασιαρδή και μια κινηματογραφική ταινία για τον Βασιλιά των Λουζινιανών Πέτρο τον Α’  με τον ρόλο της Ελεονώρας (2ης συζύγου του Βασιλιά) να ενσαρκώνει η στενή συνεργάτιδά του, Ιταλίδα ηθοποιός, Βαλέρια Γκολίνο.
 
Χωρίς τίποτα να είναι δεδομένο, σχεδιάζεται όπως τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ γίνουν τον προσεχή Ιούνιο, το σενάριο δε της ταινίας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ενώ με την ολοκλήρωσή και τελική του επεξεργασία του θα αρχίσουν οι προσπάθειες για εξεύρεση χρηματοδότησης και έπειτα η διανομή των ρόλων.
 
Απόλλων και Υάκινθος (λατ. Apollo et Hyacinthus)
Η πρώτη παρουσίαση της όπερας Απόλλων και Υάκινθος (λατ. Apollo et Hyacinthus) έγινε στις 13 Μαΐου 1767, στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου του Σάλτσμπουργκ.
 
Σύμφωνα με το μύθο, ο Υάκινθος, πρίγκιπας της Σπάρτης, πέθανε σε ατύχημα, χτυπημένος στο κεφάλι από ένα δίσκο που εκσφενδόνισε ο ερωτευμένος μαζί του Θεός Απόλλωνας. Και πάλι, όπως αναφέρει ο μύθος, υπεύθυνος για το θάνατο του Υάκινθου είναι ο Ζέφυρος, ο Θεός που αντιπροσώπευε τον δυτικό άνεμο, ο οποίος έριξε το δίσκο επίτηδες για να σκοτώσει τον Υάκινθο, επειδή ζήλευε τη σχέση του ωραίου νεαρού με το Θεό Απόλλωνα. Μετά το θάνατό του, ο Απόλλωνας μεταμόρφωσε τον αδικοχαμένο Υάκινθο σε άνθος χρησιμοποιώντας το χυμένο αίμα του. Και γέμισε η φύση υάκινθους...
 
Πηγή:ΚΥΠΕ
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας