ΒΙΝΤΕΟ: Έσπασε ρεκόρ… τρέχοντας στο θάνατο-Βρέθηκε 34 χρόνια μετά!

Το όνομα αυτό δεν λέει κάτι στη σύγχρονη ιστορία του αθλητισμού. Αυτοί, όμως, που έχουν σχέση με την ταχύτητα ή τη θάλασσα ίσως να έχουν ακούσει ή διαβάσει την ιστορία του Βρετανού οδηγού, Ντόναλντ Κάμπελ ο οποίος κατέρριψε 8 φορές το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε νερό και ξηρά τη δεκαετία του 1950-60.

Την «τρέλα» του αυτή φαίνεται ότι την κληρονόμησε από τον πατέρα του Σερ, Μάλκομ ο οποίος ήταν κάτοχος 13 ρεκόρ ταχύτητας τη δεκαετία του 1920-30.

Ο γιος του ήθελε να τον ξεπεράσει…

Σε μια εποχή που δεν υπήρχαν ακόμα οι χορηγίες, ο Ντόναλντ Κάμπελ ήταν αποφασισμένος μ' ένα γερασμένο ταχύπλοο (αυτό του πατέρα του) να ξεκινήσει την προσπάθεια υλοποίησης του ονείρου του.

Αρχικά ασχολήθηκε ως μηχανικός συντήρησης και στη συνέχεια εργάστηκε σε εταιρία παραγωγής εργαλειομηχανών.

Μετά το θάνατο του πατέρα του (1948), με τη βοήθεια ενός αρχιτέκτονα αυτοκινήτων, προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία τα πρώτα εξαρτήματα ταχύτητας με το νερό για να προσγειωθεί το όχημα του.

Ιανουάριο του 1949 αρχίζει η προσπάθεια υλοποίησης του ονείρου του.

Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς χρησιμοποίησε το παλιό σκάφος του πατέρα του, «Blue Bird K4», όμως, οι αρχικές του προσπάθειες ήταν ανεπιτυχείς.

Το 1950 αρχίζει νέα προσπάθεια. Ωστόσο, την ίδια χρονιά μαθαίνει ότι ένας Αμερικάνος, ο Στάνλει Σέιρις ανέβασε το ρεκόρ από τα 141χλμ στα 160χλμ την ώρα.

Το 1951 τροποποίησε το «Blue Βird K4» και διαμόρφωσε τον έλικα δίνοντας ισχυρή υδροδυναμική και το ρεκόρ ταχύτητας ανέβηκε κι άλλο. Στη συνέχεια ο Κάμπελ δημιούργησε άλλο ένα όχημα νερού και το ονόμασε «Leo Villa».

Οι επιτυχίες του ήταν γεγονός… Ο Βρετανός οδηγός έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο για τα κατορθώματα του. Κατέρριψε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.. Από 176χλμ, στα 286χλμ, στα 320χλμ κι ακόμη παραπάνω!

Το 1966 αναδείχθηκε ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον κόσμο στο νερό και τη ξηρά με 444,71χλμ την ώρα, μετά τον αγώνα στη Δυτική Αυστραλία. Έγινε το πρώτο και μέχρι στιγμής είναι μόνο πρόσωπο που έθεσε ρεκόρ ταχύτητας εδάφους και νερού το ίδιο έτος.

Ο Κάμπελ ήταν πολύ ανήσυχος και προληπτικός. Μισούσε το πράσινο χρώμα και τον αριθμό «13». Πίστευε ότι τίποτε καλό δεν μπορούσε να συμβεί τη μέρα Παρασκευή.

Σκοτώθηκε στις 4 Ιανουαρίου 1967 στη λίμνη Κόνιστον της Αγγλίας.

Εκείνη τη μέρα επιχείρησε να καταρρίψει το δικό του παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας (444,71χλμ) στο νερό και το ταχύπλοο συνετρίβη σκοτώνοντας τον Βρετανό οδηγό.

Λίγο πριν από τη μοιραία προσπάθεια ο Κάμπελ είχε ορκιστεί ότι θα εγκατέλειπε τις παράτολμες προσπάθειές του εάν ξεπερνούσε το ρεκόρ του. Είχε θέσει ως στόχο τα 450χλμ.

Η συντριβή του αεριωθούμενου ταχύπλοου, «Blue Bird Κ7», καταγράφηκε τότε από κάμερα και το σχετικό βίντεο δόθηκε στη δημοσιότητα.

Παρά τις προσπάθειες εντοπισμού του Ντόναλτ Κάμπελ αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Ωστόσο, δεκαετίες αργότερα και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2000 ξεκίνησαν έρευνες για εντοπισμό του μοιραίου σκάφους.

Το Μάιο του 2001 βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια και λίγο αργότερα η σορός του Κάμπελ. 

Η προσπάθεια εντοπισμού του ξεκίνησε από τον δύτη, Μπιλ Σμιθ ο οποίος πήρε την απόφαση και αναζήτησε το ναυάγιο όταν έμαθε για την ιστορία, μέσω ενός τραγουδιού από το ραδιόφωνο το οποίο γράφτηκε για τον Βρετανό οδηγό.