powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Χαρτογραφήθηκε η πορεία ερευνών των ανακριτών για ΤΑΚΑΤΑ-Επόμενο στάδιο η λήψη καταθέσεων

Σε χαρτογράφηση της πορείας των ερευνών μετά τη μελέτη του πορίσματος της Ερευνητικής Επιτροπής για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ έχει προχωρήσει η ανακριτική ομάδα της Αστυνομίας που ανέλαβε τη διερεύνηση της ενδεχόμενης διάπραξης ποινικών αδικημάτων από οποιαδήποτε πρόσωπα, βάσει των ευρημάτων που καταγράφονται. 

Στο πόρισμά της, η Ερευνητική Επιτροπή υποδείκνυε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες στον πρώην διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρη Κωλέττα και τον πρώην διευθυντή του ΤΟΜ και Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Γιάννη Νικολαΐδη, για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας και της κατάχρησης εξουσίας, ενώ καταλόγιζε ενδεχόμενες πειθαρχικές ευθύνες σε άλλα πρόσωπα, οι πλείστες εκ των οποίων είναι άνευ αντικειμένου αφού έχουν αφυπηρετήσει. Πιθανές πειθαρχικές ευθύνες που δεν είναι άνευ αντικειμένου, εντοπίζονται στον νυν Γενικό Διευθυντή του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, Γιάννη Νικολαΐδη, με τη διαδικασία να βρίσκεται σε εξέλιξη, αφού διορίστηκε ερευνών λειτουργός από το Υπουργικό Συμβούλιο. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, σε ότι αφορά το ποινικό σκέλος, η ανακριτική ομάδα της Αστυνομίας δεν έχει ακόμη αρχίσει τη λήψη καταθέσεων από οποιαδήποτε πρόσωπα, κάτι που αναμένεται να συμβεί το επόμενο διάστημα, αφού πρώτα παραληφθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζονται οι Αρχές για τη διερεύνηση της υπόθεσης. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, όλα τα στοιχεία που αφορούσαν μαρτυρικό υλικό που συνέλεξε η Ερευνητική παραδόθηκαν ταυτόχρονα με το πόρισμα στη Νομική Υπηρεσία, ωστόσο ενδεχομένως οι Αρχές να λαμβάνουν στοιχεία κι από άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες που είχαν καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής, κάποιες από τις οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν εάν τους ζητήθηκε να παραδώσουν στοιχεία, χωρίς ωστόσο να απαντήσουν, επικαλούμενοι την εν εξελίξει αστυνομική έρευνα. 

Σημειώνεται ότι παρά το γεγονός πως το πόρισμα αναφέρεται σε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων προσώπων, δεν είναι δεσμευτικό και δεν αποκλείεται να δοθούν οδηγίες για διερεύνηση ποινικών ευθυνών και για άλλα πρόσωπα, εάν και εφόσον προκύπτουν τα στοιχεία που χρήζουν περαιτέρω μελέτης και απαντήσεων.

Τα ενδεχόμενα αδικήματα που εντοπίζει η Επιτροπή, από τη διερεύνηση μπορούν να μετατραπούν σε άλλες κατηγορίες, εάν και εφόσον στοιχειοθετηθούν. Ξεκαθαρίζεται ότι όποια κι αν είναι η κατάληξη των αστυνομικών ερευνών, όπως κατέγραψε στο πόρισμά της και η Ερευνητική Επιτροπή, «αρμόδιος για να αποφασίσει κατά πόσον –ως αποτέλεσμα των ευρημάτων της Επιτροπής- αποκαλύπτεται το ενδεχόμενο διάπραξης ποινικών αδικημάτων, είναι ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας, δυνάμει του Άρθρου 113 του Συντάγματος, και τελικός κριτής, για να αποφασίσει κατά πόσον συγκεκριμένο πρόσωπο είναι αθώο ή ένοχο διάπραξης κάποιου αδικήματος, είναι το Δικαστήριο». 

Περιμένει το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής ο Βαφεάδης

Πέραν της αστυνομικής έρευνας που τρέχει σε εξέλιξη βρίσκεται και η μελέτη του πορίσματος της Ερευνητικής από την τριμελή επιτροπή που διόρισε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, στο οποίο συμμετέχουν ο διευθυντής του ΤΟΜ, Γιώργος Λουκά, ο διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, Παύλος Γιαβρής και ο διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας του Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου. 

Οι τρεις διευθυντές είχαν λάβει εντολή να μελετήσουν το πόρισμα και να την ολοκληρώσουν μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου, ενώ ακολούθως θα υποβάλουν συστάσεις ενώπιον του Συμβουλίου για να υιοθετηθούν.

Μεταξύ άλλων, οι στόχοι που τέθηκαν ήταν να ετοιμαστεί ένας μηχανισμός αλληλοενημέρωσης των αρμοδίων Υπουργείων και τμημάτων για πιθανά σοβαρά θέματα που προκύπτουν για την οδική ασφάλεια, ως επίσης και ένας μηχανισμός αποτίμησης κινδύνου και οτιδήποτε άλλο απαιτείται για τη σωστή εποπτεία της αγοράς.

Επίσης, η Επιτροπή οφείλει να ετοιμάσει εισηγήσεις για τη ρύθμιση του επαγγέλματος του εισαγωγέα αυτοκινήτων από τρίτες χώρες, αλλά και να υποβάλει εισηγήσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας έγκρισης οχημάτων που εισέρχονται στη Δημοκρατία από τρίτες χώρες. Τέλος, θα επανεξετάσει το πολυπρόσωπο του Συμβουλίου, στη βάση της εισήγησης της Ερευνητικής Επιτροπής. 

Υπενθυμίζεται στο μεταξύ ότι το Υπουργείο Μεταφορών τρέχει εκστρατεία ενημέρωσης που άρχισε από τον Αύγουστο και θα ολοκληρωθεί τέλη Σεπτεμβρίου, που αφορά τις ανακλήσεις οχημάτων που περιλήφθηκαν στις λίστες του Υπουργείου από τον περασμένο Φεβρουάριο. 

Όπως ξεκαθάρισε σε δηλώσεις του ο υπουργός «σε όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την ανάκληση, εκείνη τη μέρα (σ.σ. 3 Οκτωβρίου) θα αφαιρεθεί το πιστοποιητικό καταλληλότητας του οχήματος και συνεπώς δεν θα επιτρέπεται η χρήση του οχήματος στους δρόμους».

Σημείωσε εξάλλου πως «γνωρίζουμε από τους διανομείς των κατασκευαστών ότι υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού και ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από πολίτες. Αυτό δεν είναι ευχάριστο, γιατί φαίνεται ότι δεν ενδιαφέρει τους ίδιους τους πολίτες να προβούν στην ανάκληση, ιδίως τη στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού».

Παράλληλα διαμήνυσε πως στις περιπτώσεις που πολίτες άλλαξαν τους αερόσακους σε ιδιώτες μηχανικούς, δεν αναγνωρίζεται η αλλαγή αερόσακου από μη εγκεκριμένο συνεργείο. «Είχαμε εντοπίσει αυτό το θέμα και είχαμε ξεκάθαρα πει ότι η αλλαγή των αερόσακων πρέπει να γίνεται στους διανομείς των κατασκευαστών. Αυτό αποσκοπεί στο να βεβαιωθούμε ότι έχει γίνει σωστά η αλλαγή και επίσης δεν θέλουμε να δημιουργηθεί δευτερογενής αγορά με αερόσακους οι οποίοι ενδεχομένως να είναι επικίνδυνοι και να τοποθετηθούν σε άλλα αυτοκίνητα που να μη γνωρίζει κανείς ότι έχουν ενδεχόμενο κινδύνου. Πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή τη διαδρομή για να βεβαιωθούμε ότι η αντικατάσταση έχει γίνει σωστά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;